Resan till Koh Chang.

 Som sagt,p.g.a oroligheterna i Bangkok så beställde vi en taxi so tar oss förbi Bangkok och direkt ner till piren i Laem Ngop, där båten tar oss över till Koh Chang.
 
Efter en snabb frukost på Mc Donalds (det enda som är öppet) så kommer vi iväg ungefär 07:15.
Färden beräknas ta c:a 7 timmar, så det är ju en liten bit.
 
Vi fick uppleva morgonrusningen utanför Bangkok, som till en början verkade som en vardagsmorgon på Essingeleden.
Men jag fick snart ändra uppfattning. En jävla massa vägtullar som inte är som hemma.
Här är det små kurar mitt i vägen som alla måste stanna till och betala vägavgift,och alla har inte ens jämna pengar.
Inte konstigt att det blir köer.
 
Vi passerar IKEA och jag undrar om dom har Kalles Kaviar,saknar det på äggen här.
 
 
Efter c:a 4 timmar stannar vi för att äta,och för att chauffören måste ha lite rast.
Det blir Mc Donalds igen,Blääääääääääää..
 
Efter ytterligare en stund måste vi tanka biogas (eller nån annan gas:) i vilket fall som helst så fick ingen sitta kvar i bilen medans den tankades av personal som såg ut som bankrånare.
Dom hade masker eller sjalar för ansiktet,så man undrar ju lite vad fan dom kör på.
 
Framme i hamnen i Laem Ngop 15:30. Tänk om man kunde åka taxi hemma i 8 tim och 15 min utan att det sved fett i pungen.
Fick åka en färja som liknade Slagstafärjan över till Koh Chang,men det tog bara 30 min.
 
 
Hittade ett hotell Princess nånting..kollade in rummen,var lite skeptiska,men bestämde att vi tar det för 2 nätter.
När vi gjort klart med betalning och kommer in på rummet så upptäcker vi att i våran säng kryllar det av myror.
Går ner och påpekar detta så säger skatan,,Oj då,jag ska kalla på städerskan. A,men va fan,,ska hon sopa bort myrorna??
Jag krävde ett nytt rum,och fick det.Det blev ett större rum,å de va ju iaf bra,men hela hotellet luktar mögel,klart sämst hittills.
Blir det inte hummer och champagne till frukost i morgon så får dom 10 minus.
 
Käkade nere på stranden. Revbensspjäll,gott.
Monica o Lena åt grillspett och Rickard Barracuda.
 
Nä,man blir trött av att åka bil...Sov Gott!

Kommentera här: